Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23429
Tytuł: O zjawisku lęku językowego z perspektywy uczących się drugiego/kolejnego języka obcego online
Autor: Półtorak, Ewa
Słowa kluczowe: e-learning; narzędzia komunikacji synchronicznej; kształcenie językowych kompetencji komunikacyjnych; nauka drugiego/kolejnego języka obcego; lęk językowy; przekonania ucznia
Data wydania: 2022
Źródło: "Czasopismo Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego" T. 58, Nr 1 (2022), s. 43-64
Abstrakt: The aim of the paper is to reflect on the problem of language anxiety in the foreign language teaching-learning process. The concept of language anxiety in the online language teaching-learning context is discussed, with particular relation to synchronous communication tools. The context is the learners’ perspective of adult beginners at the university level learning French as a second/subsequent language. The research group included 85 students of the first and second years of French at the University of Silesia in Katowice. To collect the data participants were asked to complete the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), developed by Horwitz, Horwitz and Cope (1986), and to respond to six additional questions, related to the online language teaching-learning context. Results showed that language anxiety is a phenomenon that may accompany the regular online teaching-learning process of a second/subsequent foreign language.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23429
DOI: 10.14746/n.2022.58.1.4
ISSN: 1429-2173
2545-3971
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Poltorak_O_zjawisku_leku_jezykowego_z_perspektywy_uczacych_sie_drugiego_kolejnego_jezyka_obcego_online.pdf449,3 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons