Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23480
Tytuł: Zagadki w edukacji dziecka : zarys tematu
Autor: Wojnowska, Monika
Słowa kluczowe: zagadki; edukacja dzieci
Data wydania: 2001
Źródło: "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 1, s. 177-202
Abstrakt: W literaturze pedagogicznej zagadki występują jako zagadnienia związane z problematyką zabawy i traktowane są jako jeden z typów zabaw dydaktycznych. Wielu autorów zwraca uwagę na ich szczególne walory w rozwijaniu zdolności umysłowych dziecka, w pobudzaniu go do żywej, intensywnej aktywności poznawczej. Będąc jednym z uznanych sposobów edukacyjnego wspierania rozwoju dziecka, zagadka pozostaje niestety ciągle tematem bardzo mało opracowanym. Jak wiele zagadnień, których istotą jest odkrywcza działalność umysłu, nie poddaje się łatwo logicznej analizie, wymykając się także ścisłym definicjom. W Słowniku języka polskiego (1981, s. 904) czytamy: „Zagadka — krótki tekst, często wierszowany, zawierający treść celowo niejasną, której trzeba się domyślić, którą trzeba odgadnąć”, „rzecz, sprawa niejasna, budząca wątpliwości; tajemnica” (...).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23480
ISSN: 1426-9899
2544-6223
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojnowska_Zagadki_w_edukacji_dziecka.pdf467,39 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons