http://hdl.handle.net/20.500.12128/23480
Tytuł: | Zagadki w edukacji dziecka : zarys tematu |
Autor: | Wojnowska, Monika |
Słowa kluczowe: | zagadki; edukacja dzieci |
Data wydania: | 2001 |
Źródło: | "Nauczyciel i Szkoła" 2001, nr 1, s. 177-202 |
Abstrakt: | W literaturze pedagogicznej zagadki występują jako zagadnienia związane z problematyką zabawy i traktowane są jako jeden z typów zabaw dydaktycznych. Wielu autorów zwraca uwagę na ich szczególne walory w rozwijaniu zdolności umysłowych dziecka, w pobudzaniu go do żywej, intensywnej aktywności poznawczej. Będąc jednym z uznanych sposobów edukacyjnego wspierania rozwoju dziecka, zagadka pozostaje niestety ciągle tematem bardzo mało opracowanym. Jak wiele zagadnień, których istotą jest odkrywcza działalność umysłu, nie poddaje się łatwo logicznej analizie, wymykając się także ścisłym definicjom. W Słowniku języka polskiego (1981, s. 904) czytamy: „Zagadka — krótki tekst, często wierszowany, zawierający treść celowo niejasną, której trzeba się domyślić, którą trzeba odgadnąć”, „rzecz, sprawa niejasna, budząca wątpliwości; tajemnica” (...). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23480 |
ISSN: | 1426-9899 2544-6223 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Wojnowska_Zagadki_w_edukacji_dziecka.pdf | 467,39 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons