Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2349
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDyrda, Beata-
dc.date.accessioned2018-04-10T12:31:20Z-
dc.date.available2018-04-10T12:31:20Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationChowanna, 2012, t. 1, s. 153-164pl_PL
dc.identifier.issn0137-706X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2349-
dc.description.abstractThe juxtaposition of high abilities and high risk in children’s behaviour which is the leitmotiv of this article, was treated in the category of specific educational paradox. The author tried to show that gifted and talented children and youths who have roots in the high risk group and are endangered of social marginalization, have a big potential and are not only ungifted in a stereotypical perception. Gifted and talented children and youth who are disruptive, or violent, or delinquent, or underachievers are an educational paradox worthy of explanation in a search for new and adequate solutions and explanations.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectgifted, talented pupilspl_PL
dc.subjecthigh risk behaviourspl_PL
dc.title"Paradoks edukacyjny" - uczniowie zdolni z grupy wysokiego ryzykapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Dyrda_Paradoks_edukacyjny.pdf481,38 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons