DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Juroszek, Weronika | - |
dc.date.accessioned | 2022-07-04T08:31:53Z | - |
dc.date.available | 2022-07-04T08:31:53Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio, T. 25, nr 1 (2016), s. 195-203 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2082-7067 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23587 | - |
dc.description.abstract | W literaturze przedmiotu wielokrotnie podkreśla się, że kultura zachodnia stała się kulturą rodziny atomowej, a więc takiej, której funkcjonowanie opiera się na dwóch pokoleniach – rodziców i dzieci, z wyłączeniem pokolenia dziadków.
Zanik rodziny wielopokoleniowej jest objawem negatywnych przemian, m.in. w sferze moralności, charakteryzujących się następującymi cechami: zmianami w hierarchii wartości (zanik dawnych, tradycyjnych wartości i tworzenie się nowych), sekularyzacją moralności (odchodzeniem od modelu moralności chrześcijańskiej), indywidualizacją moralności (promocja nieograniczonej autonomii człowieka), reorientacją wartości moralnych (za: Mariański, 2001, s. 27) (Fragment tekstu). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | rodzina | pl_PL |
dc.subject | wychowanie | pl_PL |
dc.subject | teoria uczenia się | pl_PL |
dc.subject | szacunek dla osób starszych | pl_PL |
dc.title | Wychowanie do okazywania szacunku osobie starszej w rodzinie : w świetle teorii uczenia się | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Teol)
|