Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/23642
Tytuł: | Stygmatyzacja przeniesiona wyzwaniem dla edukacji międzykulturowej |
Autor: | Klajmon-Lech, Urszula |
Słowa kluczowe: | family; affiliate stigma; courtesy stigma; intercultural education; stygmatyzacja afiliacyjna; stygmatyzacja przeniesiona; rodzina; edukacja międzykulturowa |
Data wydania: | 2022 |
Wydawca: | "Edukacja Międzykulturowa" (2022), nr 2, s. 71-82 |
Abstrakt: | In the article, I describe sick people and people from their immediate
environment as Other. I present sociological concepts and research results regarding
courtesy stigma. I present an analysis of the narrative interview regarding
the mother’s experience of stigmatizing a sick child. Intercultural education is to
prepare for life in a diverse world, shape the understanding of difference, learn to
get rid of prejudices and stereotypes, therefore, in the end of my considerations,
I propose solutions to this pedagogical concept that can improve the well-being
of sick people and their relatives stigmatized by the environment. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23642 |
DOI: | 10.15804/em.2022.02.05 |
ISSN: | 2299-4106 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|