Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23642
Tytuł: Stygmatyzacja przeniesiona wyzwaniem dla edukacji międzykulturowej
Autor: Klajmon-Lech, Urszula
Słowa kluczowe: family; affiliate stigma; courtesy stigma; intercultural education; stygmatyzacja afiliacyjna; stygmatyzacja przeniesiona; rodzina; edukacja międzykulturowa
Data wydania: 2022
Wydawca: "Edukacja Międzykulturowa" (2022), nr 2, s. 71-82
Abstrakt: In the article, I describe sick people and people from their immediate environment as Other. I present sociological concepts and research results regarding courtesy stigma. I present an analysis of the narrative interview regarding the mother’s experience of stigmatizing a sick child. Intercultural education is to prepare for life in a diverse world, shape the understanding of difference, learn to get rid of prejudices and stereotypes, therefore, in the end of my considerations, I propose solutions to this pedagogical concept that can improve the well-being of sick people and their relatives stigmatized by the environment.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23642
DOI: 10.15804/em.2022.02.05
ISSN: 2299-4106
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Klajmon_Lech_stygmatyzacja_przeniesiona_wyzwaniem.pdf436,6 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons