Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23704
Tytuł: Political correctness and linguistic creativity in the job market. How much do they (mis) inform?
Autor: Delekta, Ilona
Słowa kluczowe: political correctness; bizspeak
Data wydania: 2019
Źródło: "Revista Internacional de Organizaciones" 2019, no. 23, s. 149-165
Abstrakt: The article examines how political correctness (PC) affects work-related lexis. A particular focus is put on English bizspeak that aims to fulfil PC demands by using creative vocabulary and euphemisms to motivate employees, stimulate their creativity, and win or keep customers. A brief theoretical outline is followed by an analysis based on authentic material. The results show that such colourful language may contradict PC postulates and impede effective communication.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23704
DOI: 10.17345/rio23.149-165
ISSN: 2013-570X
1886-4171
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Delekta_Political_correctness_and_linguistic_creativity_in_the_job.pdf401,48 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons