Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/23758
Tytuł: | Edukacja międzykulturowa w edukacji wczesnoszkolnej – czynnik kształtujący wiedzę, zachowania i tożsamość uczniów |
Autor: | Ulańska, Patrycja |
Słowa kluczowe: | edukacja międzykulturowa; kultura; szkoła; edukacja wczesnoszkolna; uczeń |
Data wydania: | 2022 |
Wydawca: | Katowice : Morgenroth |
Źródło: | E. Kulas (red.), "Deficyty edukacji - diagnoza kulturowa" (S. 118-147). Katowice : Morgenroth |
Abstrakt: | Idea edukacji międzykulturowej zakłada rozwój jednostki poprzez kontakt z innymi kulturami. Dzięki nawiązywaniu kontaktu z różnorodnością i odmiennością osób pochodzących z różnych krajów – stymulujemy rozwój uczniów oraz zwiększamy ich wrażliwość i otwartość na Innego. Edukacja międzykulturowa jest bardzo istotna w procesie dydaktycznym i ma realny wpływ na zachowania i kształtowanie się właściwych reakcji wobec masowo powstających uprzedzeń i stereotypów, a ponadto pozwala przekroczyć swojskie zamknięcie w obrębie tego, co kulturowo jednorodne. W obliczu dynamicznych zmian, jakie zachodzą na świecie: migracji ludności, konfliktów zbrojnych czy kryzysów gospodarczych – należy być zawsze przygotowanym na kontakt z inną kulturą i uwrażliwiać uczniów na procesy transkulturowe, interkulturowe i spotkaniowość. Artykuł jest poświęcony szczegółowej analizie koncepcji współczesnej pedagogiki jaką jest edukacja międzykulturowa i procesowi edukacyjnemu najmłodszych uczniów szkoły podstawowej. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/23758 |
ISBN: | 978-83-965536-0-7 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|