Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23758
Tytuł: Edukacja międzykulturowa w edukacji wczesnoszkolnej – czynnik kształtujący wiedzę, zachowania i tożsamość uczniów
Autor: Ulańska, Patrycja
Słowa kluczowe: edukacja międzykulturowa; kultura; szkoła; edukacja wczesnoszkolna; uczeń
Data wydania: 2022
Wydawca: Katowice : Morgenroth
Źródło: E. Kulas (red.), "Deficyty edukacji - diagnoza kulturowa" (S. 118-147). Katowice : Morgenroth
Abstrakt: Idea edukacji międzykulturowej zakłada rozwój jednostki poprzez kontakt z innymi kulturami. Dzięki nawiązywaniu kontaktu z różnorodnością i odmiennością osób pochodzących z różnych krajów – stymulujemy rozwój uczniów oraz zwiększamy ich wrażliwość i otwartość na Innego. Edukacja międzykulturowa jest bardzo istotna w procesie dydaktycznym i ma realny wpływ na zachowania i kształtowanie się właściwych reakcji wobec masowo powstających uprzedzeń i stereotypów, a ponadto pozwala przekroczyć swojskie zamknięcie w obrębie tego, co kulturowo jednorodne. W obliczu dynamicznych zmian, jakie zachodzą na świecie: migracji ludności, konfliktów zbrojnych czy kryzysów gospodarczych – należy być zawsze przygotowanym na kontakt z inną kulturą i uwrażliwiać uczniów na procesy transkulturowe, interkulturowe i spotkaniowość. Artykuł jest poświęcony szczegółowej analizie koncepcji współczesnej pedagogiki jaką jest edukacja międzykulturowa i procesowi edukacyjnemu najmłodszych uczniów szkoły podstawowej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23758
ISBN: 978-83-965536-0-7
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ulanska_Edukacja_miedzykulturowa_w_edukacji_wczesnoszkolnej_czynnik_ksztaltujacy_wiedze.pdf677,02 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons