Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/23764
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKulas, Ewelina-
dc.date.accessioned2022-08-12T11:40:14Z-
dc.date.available2022-08-12T11:40:14Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationE. Kulas (red.), "Deficyty edukacji - diagnoza kulturowa" (S. 10-31). Katowice : Morgenrothpl_PL
dc.identifier.isbn978-83-965536-0-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/23764-
dc.description.abstractW artykule rozpatrzony zostaje problem narzucenia państwowej i kościelnej edukacji Aborygenom australijskim i tasmańskim podczas kolonizacji. Autorka skupia się na roli pierwszych szkół aborygeńskich dzieci, gdzie edukacja miała wypierać z nich świadomość kulturową, tożsamość etniczną, wiedzę o naturze, życie w harmonii z otaczającą je fauną i florą. Obecnie system edukacji w Australii, zaczerpnięty głównie z modelu edukacyjnego Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, opiera się na indywidualizmie, daje prawo do wolności, wyboru oraz zrozumienia. W XXI w. każdy powinien mieć prawo do edukacji, zgłębiania wiedzy na każdej płaszczyźnie, jednak proponowane obszary zagadnień w edukacji zachodniej są ograniczone. Operują wiedzą ważną dla kultury amerykańskiej oraz europejskiej, nie uwzględniają wartości ważnych dla mniejszości etnicznych innych kontynentów, w tym Aborygenów. Krytyczna refleksja nad dążeniem do wypracowania uniwersalnego modelu edukacyjnego na całym świecie jest kluczowa, by zrozumieć do jakich deficytów edukacyjnych i tożsamościowych prowadzi.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Morgenrothpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectmodele edukacyjnepl_PL
dc.subjectwyparcie tożsamości etnicznejpl_PL
dc.subjectuniwersalnośćpl_PL
dc.subjectkontekst kulturowypl_PL
dc.subjectAborygenipl_PL
dc.titleDeficyty edukacyjne i tożsamościowe uniwersalnego modelu edukacji wobec Aborygenówpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kulas_Deficyty_edukacyjne_i_tozsamosciowe_uniwersalnego_modelu_edukacji_wobec_Aborygenow.pdf953,4 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons