Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2376
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMazepa-Domagała, Beata-
dc.date.accessioned2018-04-11T09:20:41Z-
dc.date.available2018-04-11T09:20:41Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationChowanna, 2012, t. 2, s. 133-144pl_PL
dc.identifier.issn0137-706X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2376-
dc.description.abstractThis text is a result of the studies carried out over the question of children’s perception of visual messages that accounts for visual complementation and description of the contents of printed text. Reflections on the contemporary art of illustration and values of the visual images in the shape of book illustration constitute for the first part of the article. In the second, essential trends in pre‑reader stage children’s preferences for the visual work/book illustration in terms of fields of implementation and the visual quality in the shape of abstractness, seen as the dominant of the imaging referred to the image plan is presented. The article ends with the final reflections directed towards the question of the quality and the value of children’s remarks.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectvisual likingpl_PL
dc.subjectbook illustrationpl_PL
dc.subjectvisual imagepl_PL
dc.subjectchild the in pre‑readerpl_PL
dc.titleSpecyfika upodobań obrazowych dzieci w wieku przedczytelniczym w zakresie abstrakcyjnych obrazów ilustracyjnychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Mazepa_Domagala_Specyfika_upodoban_obrazowych_dzieci.pdf540,24 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons