Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2453
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKitlińska-Król, Małgorzata-
dc.date.accessioned2018-04-11T13:10:03Z-
dc.date.available2018-04-11T13:10:03Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationChowanna, 2013, t. 2, s. 275-288pl_PL
dc.identifier.issn0137-706X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2453-
dc.description.abstractMulticultural education is becoming for a modern society an indispensible element of its functioning. It is a civilization requirement. In this paper I attempt to define the condition and the range of knowledge as well as the competence of pedagogues who ought to implement the concepts of multicultural education. As a consequence of the research results I put forward the question concerning the educators’ stage of preparation for the tasks assigned by the developing society. I consider the following issues: whether a professionally educated teacher actually prepares their students/pupils for open to diversity learning which would enable them to “tame” the difficult to predict future and to create the changes? Do they induce self‑realisation and creative activity being simultaneously the example of promoter of changes.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectmulticultural educationpl_PL
dc.subjectteacherpl_PL
dc.titleNauczyciele i edukacja międzykulturowapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kitlinska_Krol_Nauczyciele_i_edukacja_miedzykulturowa.pdf634,34 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons