Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2516
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWielopolska-Szymura, Mirosława-
dc.date.accessioned2018-04-12T12:52:21Z-
dc.date.available2018-04-12T12:52:21Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationM. Kita, M. Ślawska (red.), "Transdyscyplinarność badań nad komunikacją medialną. T. 2, Osobiste - prywatne - intymne w przestrzeni publicznej" (S. 37-48). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322621554-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2516-
dc.description.abstractAn inclination for being interested in a private sphere rather than a public one can be accounted for what Stanisław Ossowski called a natural human need, “a need of impressions”. According to the author of U podstaw estetyki what directs us is “the need to become integrated in other worlds, to experience the events that the reality cannot give us, at least in from the point of view of an observer”. Electronic media, in view of its specificity, it being speed and scope, intensified the process that started as early as in the second half of the 19th century, and was related to the press popularization. The need for the actual news, the necessity to first of all fill in the columns, and then the broadcasting time on the radio and television, moved the receivers' attention and the media itself from the public into the private sphere, especially in its most intimate dimension. It has become more interesting and attractive, all the more as it combined two human inclinations; for exhibitionism on the one hand, and for voyeurism on the other, contributing, at the same time, to the creation of new media genres like reality. The very process seems to be not only popular, but also impossible to be stopped.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectintimacypl_PL
dc.subjectprivate spherepl_PL
dc.subjectelectronic mediapl_PL
dc.subjectreality TVpl_PL
dc.subjectexhibitionismpl_PL
dc.subjectvoyeurismpl_PL
dc.subjectthe culture of exhibitionismpl_PL
dc.subjecttabloidizationpl_PL
dc.titleIntymność kontrolowana : granice prywatności w erze dominacji mediów elektronicznychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wielopolska_Szymura_Intymnosc_kontrolowana_Granice_prywatnosci.pdf498,16 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons