Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2670
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorTurska-Kawa, Agnieszka-
dc.date.accessioned2018-04-16T12:27:44Z-
dc.date.available2018-04-16T12:27:44Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationStudia Politicae Universitatis Silesiensis, T. 10 (2013), s. 147-170pl_PL
dc.identifier.issn1895-3492-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2670-
dc.description.abstractThe impact of media on both individuals and societies has always attracted much attention in the work of scholars engaged in communicational sciences. The paper is a reflection on the relationship between media and the needs of individuals. The author presents a number of studies that have contributed to the consolidation of the “uses and gratifications” theory and in the same time have designated the stages of its development. By examining the relationship between psychological classifications of needs (in particular Saymour Epstein’s Cognitive Self Theory – CEST) and the benefits of individual’s contact with media (in the classification of Denis McQuail), the author shows the role of media in the fulfilling the basic needs, indicating their high impact on the lives of individuals.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectuses and gratifications theorypl_PL
dc.subjectmediapl_PL
dc.subjectcommunicational sciencespl_PL
dc.subjectfulfilling the basic needspl_PL
dc.titleMedia jako źródło zaspokajania fundamentalnych potrzeb : rozważania w kontekście teorii "użytkowania i gratyfikacji"pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Turska_Kawa_Media_jako_zrodlo_zaspokajania_fundamentalnych_potrzeb.pdf550,1 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons