Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/2711
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSłomak, Iwona-
dc.date.accessioned2018-04-17T08:06:45Z-
dc.date.available2018-04-17T08:06:45Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationŚląskie Studia Polonistyczne, Nr. 1 (2011), s. 237-244pl_PL
dc.identifier.issn2084-0772-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/2711-
dc.description.abstractThe author suspiciously analyses the work by Paweł Bohuszewicz on the Polish Baroque romance. She brings the narratological method closer, yet presents a series of doubts and objections against the means of using „fashionable” contemporary humanist works in the work in question. References to Baudrillard’s conception seem unconvincing. Equally unsuccessful was the usage of Foucault’s knowledge about body in Baroque works since their main qualities are more accurately defined by the context of Ignatian or Teresian corporality. One should also question the genological findings achieved by Bohuszewicz, whose conception of literary genres is a combination of old arrangements with too modern ideas, as a result of which still binding conceptions by Opacki and others were not taken into consideration.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectPaweł Bohuszewiczpl_PL
dc.subjectGramatyka romansu. Polski romans barokowy w perspektywie narratologicznejpl_PL
dc.titleHeliodor – Rubinkowski – Twardowski. Trzy „romanse” wobec ciała i seksualnościpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/reviewpl_PL
dc.relation.journalŚląskie Studia Polonistycznepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Slomak_Heliodor_Rubinkowski_Twardowski_recenzja.pdf330,95 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons