DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Guzy, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-18T11:00:18Z | - |
dc.date.available | 2018-04-18T11:00:18Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 22 (2013), s. 161-171 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0208-5011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2841 | - |
dc.description.abstract | The article presents the main group of exercises to be helpful when shaping correct speaking
habits. In the beginning, the breathing exercises (including those lengthening the breath phase),
the exercises devoted to the motorics of the articulation apparatus (a mandible, tongue, soft palate
and lips), and, in final, selected articulation‑enunciation
exercises were contrasted. The appendices
include the exercises prior to recitation, called ABC, that could be used by the teacher
during a lesson connected with text presentation. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | poprawa wymowa | pl_PL |
dc.subject | poprawna mowa | pl_PL |
dc.subject | adukacja literacka | pl_PL |
dc.title | Głośno i wyraźnie, czyli pierwsza lekcja dobrego mówienia | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|