DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Nowicka, Joanna | - |
dc.date.accessioned | 2018-04-20T05:52:18Z | - |
dc.date.available | 2018-04-20T05:52:18Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | J. Uchyła-Zroski (red.), “Wartości w muzyce : interpretacja w muzyce jako proces twórczy. T. 5.” (s. 197-211). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322622254 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/2931 | - |
dc.description.abstract | The article includes suggestions concerning an interpretation of The first organ concert
“Adalbertus” by Henryk Jan Botor, a modern Polish composer whose works oppose any attempts
to qualify it as a given trend of modern music. Thanks to it, performers have more freedom of interpretation,
but, at the same time, are forced to look for an individual key to understand this music.
The possibilities of obtaining various sounds of the same fragment mainly derive from the
orchestra staff untypical of the very playing. Preparation of the music material took place on the
basis of the author’s professional experience, her being a conductor, and consultations with
a composer. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Wartości w Muzyce;T. 5 | - |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | nowoczesny kompozytor | pl_PL |
dc.subject | Henryk Jan Botor | pl_PL |
dc.subject | praca Adalbertusa | pl_PL |
dc.title | Poszukiwanie brzmienia w kontekście nietypowej obsady orkiestrowej na przykładzie I Koncertu organowego „Adalbertus” Henryka Jana Botora | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|