Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3148
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPastucha-Blin, Agnieszka-
dc.date.accessioned2018-04-24T10:01:13Z-
dc.date.available2018-04-24T10:01:13Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationNeophilologica, T. 25 (2013), s. 91-101pl_PL
dc.identifier.issn0208-5550-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/3148-
dc.description.abstractThese considerations are developed within the cognitive approach to language study. They represent an attempt to discuss the mechanisms of language used by writers to achieve a persuasive impact on the recipient (by inducing emotion, influencing the recipient’s consciousness, imagination and reactions). The article characterizes linguistic actions which are intended to influence the decisions of customers by imposing a particular vision of reality on them. Undoubtedly, the use of appropriate lexemes (borrowings, technical vocabulary) and syntactic structures (causal structures between compound sentences, subordinate conditionals) belongs to this type of strategy.pl_PL
dc.language.isoitpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectDiscoursepl_PL
dc.subjectpersuasionpl_PL
dc.subjectlexemespl_PL
dc.subjectsyntactic structurespl_PL
dc.titleLa lingua in servizio alla persuasionepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pastucha_Blin_La_lingua_in_servizio_alla_persuasione.pdf577,34 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons