Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3479
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWarzecha, Adam-
dc.date.accessioned2018-05-09T12:40:02Z-
dc.date.available2018-05-09T12:40:02Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationKonteksty Kultury, T. 9 (2012), s. 189–205pl_PL
dc.identifier.issn2083-7658-
dc.identifier.issn2353-1991-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/3479-
dc.description.abstractStreszczenie W artykule przedstawiono koncepcję zastosowania Krytycznej Analizy Dyskursu (KAD) do opisu relacji organizacja – otoczenie w badaniach prowadzonych w public relations (PR). Punktem wyjścia są zaproponowane przez C.M. Botana i M. Taylor ujęcie PR jako współtwórczej działalności komunikacyjnej oraz koncepcja analizy dyskursu N. Fairclougha, na które rzutowano podstawowe struktury PR. W tym ujęciu negocjowanie zmian w relacjach następuje w wyniku procesów semiotycznych, co odbywa się w ramach zdarzeń społecznych. Proponowane badanie (krytyczne studium przypadku) obejmuje analizę spójności/niespójności poszczególnych elementów semiotycznych, które składają się na dane zdarzenie społeczne. Artykuł zilustrowano szkicem badania medialnej burzy wokół Amber Gold. Zdaniem autora, ujęcie PR jako działalności semiotycznej i włączenie KAD w jej instrumentarium pozwala na bardziej adekwatny opis sytuacji różnego typu organizacji, ich komunikacji i relacji, co umożliwia ich poprawę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectpublic relationspl_PL
dc.subjectKrytyczna Analiza Dyskursupl_PL
dc.subjectKADpl_PL
dc.subjectteoria komunikacjipl_PL
dc.subjectkomunikacja społecznapl_PL
dc.subjectsocjolingwistykapl_PL
dc.titleKrytyczna Analiza Dyskursu w public relations (koncepcja badania)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalKonteksty Kulturypl_PL
dc.description.referencesBlack S., 2001: Public relations, Kraków.pl_PL
dc.description.referencesBlommaert J., Bulcaen C., 2000: Critical Discourse Analysis, „Annual Review of Anthropology” 29, 447–466.pl_PL
dc.description.referencesBloome D., Talwalkar S., 1997: Critical Discourse Analysis and the study of reading and writing, „Reading Research Quarterly” 32 (1) 104–112.pl_PL
dc.description.referencesBotan C.H., Taylor M., 2004: Public Relations: state of the field, „Journal of Communication” 54 (4), 645–661.pl_PL
dc.description.referencesCancel A.E., Cameron G.T., Sallot L.M., Mitrook M.A., 1997: It depends: A contingency theory of accommodation in public relations, „Journal of Public Relations Research” 9 (1), 31–63.pl_PL
dc.description.referencesChilton P., 2008: Brakujące ogniwo KAD: moduły, amalgamaty i instynkt krytyczny, tłum. J. Piotrowski, w: A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna Analiza Dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Kraków, 62–64.pl_PL
dc.description.referencesCook G., 2008: Advertisements and public relations, w: R. Wodak, V. Koller (red.), Handbook of communication in the public sphere, Berlin–New York, 113–130.pl_PL
dc.description.referencesFairclough N., 2002: Critical linguistics/critical discourse analysis, w: K. Malmkjær, The Linguistics Encyclopedia. Second Edition, London–New York, 102–107.pl_PL
dc.description.referencesFairclough N., 2003: Analysing discourse: Textual analysis for social research, London.pl_PL
dc.description.referencesFairclough N., 2005: Critical discourse analysis, „Marges Linguistiques” 9, 76–94.pl_PL
dc.description.referencesFairclough N., Duszak A., 2008: Wstęp. Krytyczna analiza dyskursu – nowy obszar badawczy dla lingwistyki i nauk społecznych, w: A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna Analiza Dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Kraków, 7-29.pl_PL
dc.description.referencesGerring J., 2007: Case study research: principles and practices, Cambridge.pl_PL
dc.description.referencesGraham P., 2008: KAD a wartości: interdyscyplinarność jako zwrot w kierunku podejścia krytycznego, w: A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna Analiza Dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Kraków, 33–59.pl_PL
dc.description.referencesGrunig J.E., Hunt T., 1984: Managing public relations, New York.pl_PL
dc.description.referencesHeath R.L., 2005: Antecedents of modern public relations, w: R.L. Heath (red.), Encyclopedia of public relations, t. 1, Thousand Oaks – London – New Delhi, 32–37.pl_PL
dc.description.referencesHowarth D., 2008: Dyskurs, tłum. A. Gąsior-Niemiec, Warszawa.pl_PL
dc.description.referencesKotler P., 1986: Megamarketing, „Harvard Bussiness Review” 64 (2), 117– 124.pl_PL
dc.description.referencesKotler P., Keller K.L., 2006: Marketing management, Upper Saddle River.pl_PL
dc.description.referencesLedingham J.A., 2003: Explicating relationship management as a general theory of public relations, „Journal of Public Relations Research” 15 (2), 181–198.pl_PL
dc.description.referencesLeitch S., Motion J., Discourse theory, w: R.L. Heath (red.), Encyclopedia of public relations, t. 1, Thousand Oaks – London – New Delhi, 257–259.pl_PL
dc.description.referencesMerkl L.K., Heath R.L., 2005: Tactics, w: R.L. Heath (red.), Encyclopedia of public relations, t. 2, Thousand Oaks – London – New Delhi, 843–846.pl_PL
dc.description.referencesMeyer P.W., Hermanns A., 1974: Das Kommunikationsmodell der Werbung, w: Marketing Enzyklopädie, t. 2, München, 107–118.pl_PL
dc.description.referencesMotion J., 2005: Participative public relations: Power to the people or legitimacy for government discourse? „Public Relations Review” 31, 505–512.pl_PL
dc.description.referencesMotion J., Leitch S., 1996: A discursive perspective from New Zealand: Another world view, „Public Relations Review” 22 (3), 297–309.pl_PL
dc.description.referencesMotion J., Leitch S., 2007: A toolbox for public relations: The oeuvre of Michel Foucault, „Public Relations Review” 33 (3), 263–268.pl_PL
dc.description.referencesMotion J., Weaver C.K., 2005: A discourse perspective for critical public relations research: life sciences network and the battle for truth, „Journal of Public Relations Research” 17 (1), 49–67.pl_PL
dc.description.referencesSmith R.D., 2009: Strategic planning for public relations, New York – London.pl_PL
dc.description.referencesStacks D.W., 2005: Case study, w: Encyclopedia of public relations, w: R.L. Heath (red.), Encyclopedia of public relations, t. 1, Thousand Oaks – London – New Delhi, 117–118.pl_PL
dc.description.referencesStacks D.W., 2011, Primer of public relations research, New York – London.pl_PL
dc.description.referencesWeaver C.K., 2001: Dressing for battle in the new global economy: Putting power, identity, and discourse into public relations theory, „Management Communication Quarterly” 15 (2), 279–288.pl_PL
dc.description.referencesWeissenrieder M., 1997: Critical Discourse Analysis: The critical study of language by Norman Fairclough, „The Modern Language Journal” 81 (3), 428.pl_PL
dc.description.referencesWodak R., 2006: Critical linguistics and critical discourse analysis, w: J. Verschueren, J. Östman (red.), Handbook of pragmatics: Manual, Amsterdam.pl_PL
dc.description.referencesWojcik K., 2005: Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa.pl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Warzecha_Krytyczna_analiza_dyskursu_w_public_relations.pdf489,37 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.