Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/3591
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWysocka, Ewa-
dc.date.accessioned2018-05-15T12:07:42Z-
dc.date.available2018-05-15T12:07:42Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationE. Syrek (red.), "Czas społeczny akademickiego uczestnictwa w rozwoju i doskonaleniu civil society : księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Andrzejowi Radziewiczowi-Winnickiemu w 65. rocznicę urodzin" (S. 396-409). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.pl_PL
dc.identifier.isbn9788322619674-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/3591-
dc.description.abstractCzłowiek ma naturalną i niezbywalną potrzebę posiadania układu odniesienia i czci, która odzwierciedla się w konieczności poszukiwania wzorów i autorytetów, stanowiących podstawę własnej autokreacji w każdej sferze życia. Nie można bowiem tworzyć siebie i wizji własnego życia, także zawodowego, w próżni aksjologicznej lub poznawczej. Niezależnie od tego, jak dalece wydajemy się sobie samowystarczalni, poszukiwanie wzorów osobowych i uosabiających je autorytetów wyrasta z „niewystarczalności samowystarczalności”3. Porzucając zatem mit samowystarczalności, spróbuję określić źródło inspiracji własnych działań naukowych i sposobu ich realizacji. Inspirujące dla mnie były refleksje Szanownego Jubilata — prof. zw. dr. hab. Andrzeja Radziewicza‑Winnickiego — związane z potocznymi doświadczeniami człowieka w sytuacji zmiany społecznej4, które w toku mojego rozwoju naukowego prowadziły mnie do określenia własnego obszaru zainteresowań, stanowiąc przesłanie Mistrza, uosabiającego „autorytet intelektualny, rzeczywisty, charyzmatyczny, epistemiczny i wyzwalający”. Mając świadomość niewystarczalności odniesień do wielowątkowych i wielowymiarowych analiz świata społecznego czynionych przez Szanownego Jubilata, spróbuję przedstawić mikroskopijny wycinek doświadczania przez młodzież życia w codzienności, w sytuacji dokonującej się, niedookreślonej i nieprzewidywalnej do końca zmiany i kreacji rzeczywistości — przekształcania się starego ładu społecznego w nowy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectcodziennośćpl_PL
dc.subjectpedagogika społecznapl_PL
dc.subjectdoświadczenia młodzieżypl_PL
dc.titleŻycie codzienne w percepcji i doświadczaniu młodzieżypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wysocka_Zycie_codzienne_w_percepcji_i_doswiadczeniu_mlodziezy.pdf345,17 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons