dc.description.references | FEYERABEND P. K., 1996, Przeciw metodzie, przeł. S. Wiertlewski, Wrocław: Siedmioróg.
FOLKIERSKA A., 1988, [Recenzja]: Teoretyczne podstawy pedagogiki. Praca zbiorowa pod
redakcją S. Palki, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 1987, „Kwartalnik
Pedagogiczny”, nr 3-4.
FOLKIERSKA A., 1992, Pytanie o pedagogikę, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu
Warszawskiego.
FOLKIERSKA A., 2006, Warunki możliwości krytycznego myślenia uczniów, „Ethos” nr 3 (75).
FREIRE P., 1998, Pedagogy of Freedom: Ethics, Democracy and Civic Courage, Lanham – Oxford:
Rowman & Littlefield Publishers Inc.
GIROUX H., 2005, Schooling and the Struggle for Public Life, Boulder – London: Paradigm Publishers.
GROSS F., 1992, Tolerancja i pluralizm, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.
HABERMAS J., 1971, Knowledge and Human Interests, transl. J. J. Shapiro, Boston: Beacon
Press.
KRUSZELNICKI M., 2008, Drogi francuskiej heterologii, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe
DSW.
KRUSZELNICKI W., 2009, Historia myśli pedagogicznej jako historia idei, „Kwartalnik
Pedagogiczny”, nr 1.
KOHLBERG L., MAYER R., 2000, Rozwój jako cel wychowania, przeł. P. Kwieciński i A.
Nalaskowski, [w:] Z. Kwieciński (red.), Alternatywy myślenia o edukacji, Warszawa: IBE.
KWAŚNICA R., 1987, Dwie racjonalności. Od pedagogiki ogólnej do filozofii sensu, Wrocław:
Instytut Kształcenia Nauczycieli im. Władysława Spasowskiego.
KWAŚNICA R., 1995, Teraźniejszość jako czas metafizyki, [w:] A. Kargulowa (red.), Poradnictwo w
okresie transformacji kulturowej, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
MELOSIK Z., 1995, Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji, Toruń – Poznań: Edytor.
NIETZSCHE F.,1988, Sämtliche Werke: Kritische Studienausgabe (Nachgellassene Fragmente, Band
XII). Herausgegeben von Giorgio Colli und Mazzino Montinari. München: Deutscher Taschenbuch
Verlag, Berlin – New York: Walter de Gruyter.
NIETZSCHE F., 1995, Pisma pozostałe 1876-1889, przeł. B. Baran, Kraków: Inter Esse.
NIETZSCHE F., 2000, Zmierzch bożyszcz, przeł. G. Sowiński, Kraków: Wydawnictwo „A”.
NIETZSCHE F., 2003a, Niewczesne rozważania (Pożyteczność i szkodliwość historii dla życia),
przeł. L. Staff, Kraków: Zielona Sowa.
NIETZSCHE F., 2003b, Wola mocy, przeł. S. Frycz i K. Drzewiecki, Kraków: Zielona Sowa.
NIETZSCHE F., 2005, Poza dobrem i złem, przeł. P. Pieniążek, Kraków: Zielona Sowa.
PAULSTON R., 1993, Mapping Discourse in Comparative Education, „Compare: A Journal of
Comparative and International Education”, nr 23, vol. 2.
PAULSTON R., 2009, Mapping Comparative Education after Postmodernity, [w:] R. Cowen, A.
M. Cazamias (eds.), International Handbook of Comparative Education, London – New
York: Springer.
PIENIĄŻEK P., 2006, Suwerenność i nowoczesność. Z dziejów poststrukturalistycznej recepcji
myśli Nietzschego, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
SOŚNICKI K., 1964, Istota i cele wychowania, Warszawa: Nasza Księgarnia.
ŚLIWERSKI B., 1998, Badania meta-porównawcze współczesnych teorii wychowania, [w:] idem,
Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków: Impuls.
VATTIMO G., 2004, Nihilism and Emancipation, transl. W. McCuaig, New York: Columbia
University Press.
VATTIMO G, 2006, Koniec nowoczesności, przeł. A. Zawadzki, Kraków: Universitas.
VATTIMO G., 2011a, Poza interpretacją. Znaczenie hermeneutyki dla filozofii, przeł. K. Kasia,
Kraków: Universitas.
VATTIMO G., 2011b, A Farewell to Truth, transl. W. McCuaig, New York: Columbia University
Press.
VATTIMO G., 2013, Wiek interpretacji, przeł. T. Olszewski, „Przestrzenie Teorii”, nr 20.
WITKOWSKI L., 2007, Pedagogika i filozofia. Uwagi w trosce o jakość kształcenia… nauczycieli,
[w:] idem, Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Studia i szkice, Warszawa: IBE.
WŁODARCZYK R., 2009, Lévinas. W stronę pedagogiki azylu, Warszawa: Wydawnictwo
Uniwersytetu Warszawskiego. | pl_PL |