DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Pawlik, Grażyna | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-24T13:03:19Z | - |
dc.date.available | 2018-05-24T13:03:19Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | M. Kolczyński, M. Mazur, S. Michalczyk (red.), “Mediatyzacja kampanii politycznych” (s. 147-157). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322618554 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3978 | - |
dc.description.abstract | "Związki polityki z mediami są relacjami władzy mającymi 2 wymiary: władzy
nad mediami i władzy mediów. W pierwszym wymiarze chodzi o sytuację, w której
media nie odzwierciedlają rzeczywistości, ukazują świat tendencyjnie, czy też
tworzą pewne historie. Treści ukazywane w środkach masowego przekazu często
kształtowane są przez polityczne motywy, a rządy, partie i politycy są w dużej
mierze bezpośrednio zainteresowani rezultatem działania mediów. Zamieszczanie
urywków wypowiedzi polityków, ich sesje zdjęciowe, tworzenie obrazów i idei
może zmienić nieprzychylne wobec nich nastawienie i pozwolić np. politykom pozostać
u władzy oraz wpływać na procesy demokratyczne.
Sprawą równie ważną jest drugi wymiar relacji między polityką a mediami:
wpływ mediów na relacjonowany przez nie świat, czyli władza nad ludźmi i wydarzeniami.
„Czasem można odnieść wrażenie, że »polityka« to jest właśnie to, co
pojawia się w telewizji czy prasie, że w życiu politycznym liczy się tylko wizerunek:
ci, którzy mają władzę nad obrazem, panują nad rzeczywistością; nie mamy
już prawdziwej polityki, mamy politykę wirtualną”. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | środki masowego przekazu | pl_PL |
dc.subject | komunikacja w polityce | pl_PL |
dc.subject | propaganda polityczna | pl_PL |
dc.subject | manipulacja polityczna w mediach | pl_PL |
dc.title | Stronniczość polityczna mediów w demokracji | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|