Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4087
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzybowska, Antonina-
dc.contributor.authorWolek-Kocur, Barbara-
dc.date.accessioned2018-05-29T10:32:13Z-
dc.date.available2018-05-29T10:32:13Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationTeksty z Ulicy. Zeszyt memetyczny, 2014, nr 15, s. 115-133pl_PL
dc.identifier.issn2081-397X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4087-
dc.description.abstractThe Google company – with its most reknown product, the popular WEB browser – is known for unconventional PR actions. The doodles, graphic modifications of the Google logo (introduced for special occasions), are the main point of interest for this article. The authors analyse the forms, types, events, persons the doodle “celebrate”, and also the types of modifications made and the ways doodle function in the Internet. They consider the users’ comments, adaptations and modifications (such as demotivators – see graphic examples attached) as of big value too. The authors ask about the purpose of the company’s actions considering them as a possible memetic engineering strategy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectGooglepl_PL
dc.subjectdoodlepl_PL
dc.subjectinternet memepl_PL
dc.subjectlogopl_PL
dc.subjectmemetic engineeringpl_PL
dc.titleO (nie)zmienności memów Wujka Googlepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szybowska_O_(nie)zmiennosci_memow_Wujka_Google.pdf1,36 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons