Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4433
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWężowicz-Ziółkowska, Dobrosława-
dc.date.accessioned2018-06-11T06:37:47Z-
dc.date.available2018-06-11T06:37:47Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationKultura Współczesna. Teoria -interpretacje - praktyka, nr 3, 2013, s.9-13.pl_PL
dc.identifier.issn1230-4808-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4433-
dc.description.abstractThe order of depicting has always been located in opposition to word (logos) that is why what can be said has always been valued more. Not until Sigmund Freud showed that what is said “not entirely” has the power of agency. Freud’s success was parallel to an important discovery of what was later called literary theory. According to Ranciére depicting expressed in a piece of art can be cupped as characteristic tactics of perceiving. Ranciére proposes unprejudiced reading of respective pieces of art in all their depictive concreteness and the article shows his standpoint wending towards clear articulation of the thesis: it is only a piece of art that may contain visibility and invisibility, knowledge and ignorance (logos and pathos) in one space (of depicting).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherNarodowe Centrum Kulturypl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectfizjologiapl_PL
dc.subjecttransgresjapl_PL
dc.subjectewolucjapl_PL
dc.subjectMinotaurpl_PL
dc.subjectcyborgpl_PL
dc.titleFizjologie/transgresje. Od Minotaura do cyborgapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalKultura Współczesna. Teoria -interpretacje - praktykapl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wezowicz_Ziolkowska_Fizjologie_transgresje.pdf334,82 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons