Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4739
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorFołta, Martyna-
dc.date.accessioned2018-06-19T08:59:04Z-
dc.date.available2018-06-19T08:59:04Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationStudia Etnologiczne i Antropologiczne, T. 15 (2015), s. 35-47pl_PL
dc.identifier.issn1506-5790-
dc.identifier.issn2353-9860-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4739-
dc.description.abstractThis article presents a creative and destabilising function of art created in urban public space. This public space is here seen according to the view of belgian philosopher Chantal Mouffe as agon — battleground and confrontation of hegemonic projects. Public art is one approach to take the floor in a public debate this is why it has a political character. Krzysztof Wodiczko is a creator of this type of art who postulates creation through democratic public space art and promotes public domain. This article particularly shows his concept contained in The Abolition of War publication.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpublic artpl_PL
dc.subjectpublic spacepl_PL
dc.subjectagonpl_PL
dc.subjectpoliticalpl_PL
dc.titleKreacja / destabilizacja miejskiej przestrzeni publicznej przez sztukępl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalStudia Etnologiczne i Antropologicznepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Folta_Kreacja_destabilizacja_miejskiej_przestrzeni.pdf301,3 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons