Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4769
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNiesporek-Szamburska, Bernadeta-
dc.date.accessioned2018-06-20T05:45:39Z-
dc.date.available2018-06-20T05:45:39Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citation"Postscriptum Polonistyczne" Nr 2 (2015), s. 155-166pl_PL
dc.identifier.issn1898-1593-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4769-
dc.description.abstractThe author presents the results of a small survey into the Polish language skills of students of Polish origin residing in England. She starts by determining their level of language skills, then she compares the overall competences of young people born in England to those who came to the country a few years ago (competences are in terms of listening, reading comprehension and writing). The author analyzes in detail the results of the test and the effectiveness of the language teaching systems. The results allow her to draw a number of conclusions: the importance of bilingualism for children, that there is a rapid reduction in Polish language skills among adolescents who have come from Poland as well as the observation that for many children born overseas it is now too late to become fluent in their mother tongue.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectbilingualismpl_PL
dc.subjectlanguage competencepl_PL
dc.subjectlanguage regressionpl_PL
dc.subjectsemi-lingualismpl_PL
dc.titleSprawność w języku polskim dwujęzycznej młodzieży pochodzenia polskiego mieszkającej w Angliipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalPostscriptum Polonistycznepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niesporek_Szamburska_sprawnosc_w_jezyku_polskim_dujezycznej.pdf467,04 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons