DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.advisor | Melosik, Zbyszko | - |
dc.contributor.author | Bernasiewicz, Maciej | - |
dc.date.accessioned | 2018-06-29T11:21:07Z | - |
dc.date.available | 2018-06-29T11:21:07Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/5092 | - |
dc.description.abstract | Ukierunkowanie uwagi na analizę dyskursu o charakterze pedagogicznym i światopoglądowym obecnym w kulturze popularnej – częścią owej kultury są słuchane przez młodzież teksty piosenek oraz czytane czasopisma – motywować można przekonaniem, wedle którego kultura popularna stanowi potężny czynnik edukacji i
socjalizacji. Kultura popularna jest jednym z najważniejszych sposobów wykorzystywanym przez ludzi dla nadania sensu sobie samym, swojemu życiu i światu, a tymczasem została ona wyrzucona z refleksji nad edukacją i z codziennego działania pedagogicznego, ponieważ traktowana jest jako niedojrzała forma kultury.Tymczasem to ona „w znacznie większym stopniu niż nauczyciel i szkoła wpływa na sposoby
postrzegania świata przez młodzież, na akceptowane przez nią wartości. To ona […] w dużej mierze kształtuje tożsamość młodego pokolenia. Popularne teksty i bohaterowie bardzo często nadają sens codziennemu życiu młodzieży; są źródłem tworzenia poczucia wspólnoty oraz podejmowanych przez młodzież praktyk kulturowych.” | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Uniwersytet Śląski | pl_PL |
dc.subject | światopogląd | pl_PL |
dc.subject | młodzież polska | pl_PL |
dc.subject | kultura popularna | pl_PL |
dc.title | Popularne dyskursy światopoglądowe skierowane do młodzieży współczesnej (na przykładzie czasopism i tekstów muzycznych) | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Rozprawy doktorskie (WNS)
|