Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5092
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.advisorMelosik, Zbyszko-
dc.contributor.authorBernasiewicz, Maciej-
dc.date.accessioned2018-06-29T11:21:07Z-
dc.date.available2018-06-29T11:21:07Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/5092-
dc.description.abstractUkierunkowanie uwagi na analizę dyskursu o charakterze pedagogicznym i światopoglądowym obecnym w kulturze popularnej – częścią owej kultury są słuchane przez młodzież teksty piosenek oraz czytane czasopisma – motywować można przekonaniem, wedle którego kultura popularna stanowi potężny czynnik edukacji i socjalizacji. Kultura popularna jest jednym z najważniejszych sposobów wykorzystywanym przez ludzi dla nadania sensu sobie samym, swojemu życiu i światu, a tymczasem została ona wyrzucona z refleksji nad edukacją i z codziennego działania pedagogicznego, ponieważ traktowana jest jako niedojrzała forma kultury.Tymczasem to ona „w znacznie większym stopniu niż nauczyciel i szkoła wpływa na sposoby postrzegania świata przez młodzież, na akceptowane przez nią wartości. To ona […] w dużej mierze kształtuje tożsamość młodego pokolenia. Popularne teksty i bohaterowie bardzo często nadają sens codziennemu życiu młodzieży; są źródłem tworzenia poczucia wspólnoty oraz podejmowanych przez młodzież praktyk kulturowych.”pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Uniwersytet Śląskipl_PL
dc.subjectświatopoglądpl_PL
dc.subjectmłodzież polskapl_PL
dc.subjectkultura popularnapl_PL
dc.titlePopularne dyskursy światopoglądowe skierowane do młodzieży współczesnej (na przykładzie czasopism i tekstów muzycznych)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesispl_PL
Pojawia się w kolekcji:Rozprawy doktorskie (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Bernasiewicz_Popularne_dyskursy_swiatopogladowe.pdf1,47 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.