DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kajfosz, Jan | - |
dc.date.accessioned | 2018-07-05T08:07:59Z | - |
dc.date.available | 2018-07-05T08:07:59Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | J. Barański, M. Golonka-Czajkowska, A. Niedźwiedź (red.), "W krainie metarefleksji : księga poświęcona profesorowi Czesławowi Rybotyckiemu" (S. 250-261). Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788323337829 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/5183 | - |
dc.description.abstract | Artykuł poświęcony jest zjawisku sensualizmu w folklorystycznym performansie, którego cechą rozpoznawczą jest nierozróżnialność niesprowadzalnych do siebie reprezentacji, które w bezpośrednim (spontanicznym) doświadczeniu zespalają się w całość. W ten sposób folklorystyczny perormans może stawać się środkiem konstruowania i legitymizowania obrazów przeszłości, stawać się środkiem kolektywnej amnezji, sprowadzającej się do przemian pamięci społecznych. Konstruowanie obrazów przeszłości w performansie folklorystycznym analizowane jest tutaj z punktu widzenia antropologii kognitywnej, antropologii doświadczenia, teorii myślenia magicznego (względnie: percepcji magicznej), a zwłaszcza koncepcji mitu Rolanda Barthesa. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego | pl_PL |
dc.subject | magia performatywna | pl_PL |
dc.subject | performans | pl_PL |
dc.subject | konotacja | pl_PL |
dc.subject | mit | pl_PL |
dc.subject | tradycja | pl_PL |
dc.subject | tradycja wynaleziona | pl_PL |
dc.subject | socjologia wiedzy | pl_PL |
dc.subject | konstruktywizm społeczny | pl_PL |
dc.subject | antropologia performansu | pl_PL |
dc.subject | sensualizm | pl_PL |
dc.subject | Roland Barthes | pl_PL |
dc.title | Folklorystyczna uroczystość, czyli o pewnym kognitywnym mechanizmie budowania potęgi historycznego chłopa | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|