Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5555
Tytuł: Struktura mediów katolickich jako element systemu medialnego w Polsce po 1989 roku
Autor: Guzek, Damian
Promotor: Jachimowski, Marek
Słowa kluczowe: kościół katolicki; media katolickie; teologia praktyczna; prawo kanoniczne; katolicka nauka społeczna; system medialny
Data wydania: 2014
Wydawca: Katowice : Uniwersytet Śląski
Abstrakt: Motywów podjęcia tematyki struktury mediów katolickich w ramach systemu medialnego było kilka. Po pierwsze, autor dostrzegł, że Polska należy do nielicznej grupy krajów europejskich, w których media katolickie posiadają mocno utrwaloną pozycję społeczną. Większe znaczenie mediów katolickich widoczne jest tylko w systemie medialnym Malty oraz w Państwie Watykańskim. Wśród medioznawców brakuje jednak zgody na temat pozycji tych mediów w polskim systemie medialnym. Przytoczone przypadki „Gościa Niedzielnego”, Katolickiego Radia Podlasie oraz TV Trwam wskazują na określony potencjał strukturalny mediów katolickich. Pisząc rozprawę autor chciał wykazać, czy nurt myślenia systemowego prowadzi do konkretyzacji tego potencjału, czyli wskazania jakości mediów katolickich w całości mediów w Polsce. Potrzeba podjęcia tematyki miała również implikacje osobiste, związane z wykształceniem akademickim autora rozprawy. Wiedza zdobyta przez niego w toku studiów politologiczno-dziennikarskich oraz studiów teologicznych pozwoliła na wybór przedmiotu badań, który można było potraktować w sposób interdyscyplinarny, łącząc perspektywę medioznawczą z wybranymi wątkami z obszaru teologii praktycznej, katolickiej nauki społecznej oraz prawa kanonicznego.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5555
Pojawia się w kolekcji:Rozprawy doktorskie (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Guzek_Struktura_mediow_katolickich.pdf10,46 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.