Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5982
Tytuł: Refleksyjne kreowanie tożsamości i biografii jako transgresja oraz rodzaj sztuki
Autor: Bielska, Ewa
Słowa kluczowe: socjologia edukacji
Data wydania: 2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Rzymełka-Frąckiewicz, T. Wilk (red.), "Edukacja, kultura, sztuka - spoistość a integracja" (S. 174-183). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: "Nawiązując do klasycznego opracowania Charlesa Wrighta Millsa można stwierdzić, że biografie indywidualne oraz tożsamości jednostek, podobnie, jak każdy inny fakt społeczny i przedmiot analizy przedstawiciela nauk społecznych, mają istotne ulokowanie strukturalne, kulturowe, ekonomiczne i polityczne. Znaczące w procesie dokonywania ich opisu jest zatem przyjęcie perspektywy wyobraźni socjologicznej. Kontekst społeczeństwa późnonowoczesnego, nazywanego także społeczeństwem posttradycyjnym, społeczeństwem płynnej nowoczesności czy też społeczeństwem ryzyka, związany jest z odejściem od metanarracji. W efekcie funkcjonujący w nim podmiot uzyskuje możliwość refleksyjnego konstruowania własnej tożsamości oraz biografii, może traktować je jako matryce własnej kreacji, dowolnego zapisu znaczeń, mogą stać się one rodzajem performansu i uprawiania sztuki" […] (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5982
ISBN: 9788380126664
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Bielska_refleksyjne_kreowanie_tozsamosci_i_biografii.pdf301,3 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons