Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6174
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKocurek, Danuta-
dc.date.accessioned2018-09-13T10:32:10Z-
dc.date.available2018-09-13T10:32:10Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citation"Cieszyński Almanach Pedagogiczny" T. 2 (2013), s. 129-137pl_PL
dc.identifier.issn2300-3006-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/6174-
dc.description.abstractIn the contemporary upbringing one should take from the great educators and authorities. One of them was Janusz Korczak (1878–1942) who whole his life devoted to children. Do the young generation know the person of Janusz Korczak? The research conducted among children and teenagers (182 pupils) in 5 schools show that 87% respondents know who Janusz Korczak was. Pupils answered: a teacher and a tutor, a friend of children, a writer and a doctor. However, only 36% of the respondents read the book written by Janusz Korczak. So all the best should be done to introduce the figure of Janusz Korczak to the young generation so he should be widely known among the young people.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectJanusz Korczakpl_PL
dc.subjectcontemporarypl_PL
dc.subjectchildrenpl_PL
dc.subjectteenagerspl_PL
dc.subjectteacherpl_PL
dc.subjecttutorpl_PL
dc.subjectfriendpl_PL
dc.subjectwriterpl_PL
dc.subjectdoctorpl_PL
dc.titleJanusz Korczak postrzegany współcześnie : (w świetle badań ankietowych)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalCieszyński Almanach Pedagogicznypl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kocurek_janusz_korczak_postrzegany_wspolczesnie.pdf283,64 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons