Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6175
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSolik, Ryszard-
dc.date.accessioned2018-09-13T10:32:15Z-
dc.date.available2018-09-13T10:32:15Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citation"Cieszyński Almanach Pedagogiczny" T. 2 (2013), s. 137-149pl_PL
dc.identifier.issn2300-3006-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/6175-
dc.description.abstractThe article undertakes the theme of artistic didactics in context of contemporary culture and first of all in context of alterations and experiments that are reorganising the territory of the art. It presents few concepts and attitudes dominating in cogitation on the art, furthermore it confronts them with the reality of the postmodern art. Within theese relations the force and the meaning of an interpretation, as a basic manner of art work’s existence in the social and cultural space, are represented. As a result, presence of the interpretation in the structure of an art work creates an interesting perspective for education and artistic didactics.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjecttraditionpl_PL
dc.subjectthe present daypl_PL
dc.subjectartpl_PL
dc.subjectperspectivepl_PL
dc.subjectartistic didacticspl_PL
dc.subjectpostmodern artpl_PL
dc.subjectinterpretationpl_PL
dc.subjectsocial and cultural spacepl_PL
dc.titleMiędzy tradycją a współczesnością : kilka uwag o niektórych perspektywach dydaktyki : artystycznejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalCieszyński Almanach Pedagogicznypl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Solik_miedzy_tradycja_a_wspolczesnascia_kilka.pdf313,17 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons