Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6308
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKłosiński, Michał-
dc.date.accessioned2018-09-24T10:03:38Z-
dc.date.available2018-09-24T10:03:38Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citation"Śląskie Studia Polonistyczne" Nr 1 (2017), s. 69-88pl_PL
dc.identifier.issn2084-0772-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/6308-
dc.description.abstractThe article explores the paradox of simultaneous coexistence in two worlds. It raises questions concerning Martin Heidegger’s notion of dwelling understood as constructing, building and managing both virtual and real spaces. The main thesis of the article is that it is impossible to reconcile the world of being with the virtual presence in the world of video games arising from human finitude: being toward death. The article also attempts at answering the question about the manner in which (in the framework of virtual dwelling) the narrative identity is constructed in games and about the role of imagination in media theatrics of game players’ activities.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectvideo gamespl_PL
dc.subjectvirtual worldspl_PL
dc.subjectdwellingpl_PL
dc.subjectpresencepl_PL
dc.titleZamieszkując wirtualne światypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalŚląskie Studia Polonistycznepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Klosinski_zamieszkujac_wirtualne_swiaty.pdf480,25 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons