Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6346
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKrzykawski, Michał-
dc.date.accessioned2018-09-25T10:09:01Z-
dc.date.available2018-09-25T10:09:01Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationRomanica Silesiana, No. 11 (2016), s. 242-253pl_PL
dc.identifier.issn1898-2433-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/6346-
dc.description.abstractUnlike Hitchcock, in Bataille there are no seagulls whose unusual behaviour would epitomize the inexplicable. And yet one may find countless birds in his texts. The aim of this article is to investigate what I call the “avian metaphor” in order to show that bird images are meant to convey fear originating from Bataille’s fantasized world and refer to the primal scene (Urszene) which represents his father with “huge, ever‑gaping eyes that flanked an eagle nose.” I also endeavour to reveal the autobiographical background of what Bataille defines, in a more philosophical language, as angoisse (anguish/anxiety).pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectautobiographypl_PL
dc.subjectfantasypl_PL
dc.subjecttraumapl_PL
dc.subjecthorrorpl_PL
dc.subjectdeathpl_PL
dc.titleLes oiseaux de Bataillepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Krzykawski_Les_oiseaux_de_Bataille.pdf506,47 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons