dc.description.references | BIBLIOGRAFIA:
Aronowitz, S., Giroux, H. (1985). Education Under Siege: The Conservative, Liberal, and Radical Debate Over Schooling, London: Routledge & Kegan Paul.
Aronowitz, S. Giroux, H. (1991). Postmodern Education: Politics, Culture, and Social Criticism. Minneapolis – London: University of Minnesota Press.
Evans, B., Giroux, H. (2015). Disposable Futures: The Seduction of Violence in the Age of Spectacle. San Francisco: City Lights Books.
Foucault, M. (1982). Afterword: The Subject and Power. W: P. Dreyfus, P. Rabinow (eds.), Michel Foucault: Beyond Structuralism and Hermeneutics. With an Afterword and Interview by Michel Foucault (s. 208-226). Chicago: The University of Chicago Press.
Giroux, H., Simon, r. (1989). Popular Culture as a Pedagogy of Pleasure and Meaning. W: H. A. Giroux, R. Simon (eds.), Popular Culture: Schooling and Everyday Life (s. 1-29). Granby: Bergin & Garvey.
Giroux, H. (1981). Ideology, Culture, and the Process of Schooling. Philadelphia: Temple University Press.
Giroux,H. (1983). Theory and Resistance in Education: A Pedagogy for the Opposition, New York: Bergin & Garvey.
Giroux, H. (1988). Teachers as Intellectuals: Toward a Critical Pedagogy of Learning, Westport: Bergin & Garvey.
Giroux, H. (1994). Disturbing Pleasures: Learning Popular Culture, New York: Routledge.
Giroux H. (1996). Fugitive Cultures: Race, Violence & Youth. New York – London: Routledge.
Giroux, H. (1998). Channel Surfing: Race, The Media, and the Destruction of Today’s Youth (wyd. 2). New York: St Martin’s Press.
Giroux, H. (1999). The Mouse that Roared. Disney and the End of Innocence. Boston – Oxford: Rowman & Littlefield Publishers, Inc.
Giroux, H. (2000). Stealing Innocence: Corporate Culture’s War on Children. New York: Palgrave.
Giroux, H. (2003a). Public Spaces, Private Lives: Democracy Beyond 9/11. Lanham – Oxford: Rowman & Littlefield Publishing Group.
Giroux, H. (2003b). The Abandoned Generation: Democracy Beyond the Culture of Fear. New York: Palgrave Macmillan.
Giroux, H. (2004a). Cultural Studies, Public Pedagogy, and the Responsibility of Intellectuals. “Communication and Critical/Cultural Studies”, 1, s. 59-79.
Giroux, H., Searls-Giroux, S. (2004b). Take Back Higher Education. Race, Youth, and the Crisis of Democracy in the Post-Civil Rights Era. New York: Palgrave Macmillan.
Giroux, H. (2004c). Terror of Neoliberalism: Authoritarianism and the Eclipse of Democracy. Boulder: Paradigm Publishers.
Giroux, H. (2005a). Border Crossings: Cultural Workers and the Politics of Education (wyd. 2). New York: Routlede – Taylor & Francis Group.
Giroux, H. (2005b). Schooling and the Struggle for Public Life. Democracy’s Promise and Education’s Challenge (wyd. 2). Boulder: Paradigm Publishers.
Giroux, H. (2005c). Against the New Authoritarianism: Politics After Abu Ghraib. Winnipeg: Arbeiter Ring Publishing.
Giroux, H. (2006). America on the Edge: Henry Giroux on Politics, Culture, and Education. New York: Palgrave Macmillan.
Giroux, H. (2009), Youth in a Suspect Society: Democracy or Disposability?. New York: Palgrave Macmillan.
Giroux, H. (2011a). Zombie Politics and Culture in the Age of Casino Capitalism. New York: Peter Lang Publishing, Inc.
Giroux, H. (2011b). Critical Pedagogy in Dark Times. W: idem, On Critical Pedagogy (s. 3-15). New York: Continuum International Publishing Group.
Giroux, H. (2012). Disposable Youth: Racialized Memories and the Culture of Cruelty. New York: Routledge.
Giroux, H. (2014a). The Violence of Organized Forgetting: Thinking Beyond America’s Disimagination Machine. San Francisco: City Light Books.
Giroux, H. (2014b). Neoliberalism’s War on Higher Education. Chicago: Haymarket Books.
Kellner, D. (1995). Media Culture: Cultural Studies, Identity, and Politics Between the Modern and the Postmodern. London: Routledge.
Kruszelnicki, M., Kruszelnicki, W. (red.) (2008). Studia z posthumanistycznej filozofii podmiotu, („Forum Oświatowe”, numer specjalny). Wrocław – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Kruszelnicki, W. (2012). Zwrot refleksyjny w antropologii kulturowej. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Kwieciński, Z. (1990). Dynamika funkcjonowania szkoły. Studium empiryczne z socjologii edukacji. Warszawa: IRWiR PAN.
Kwieciński, Z. (1992). Socjopatologia edukacji, Warszawa – Toruń: Wydawnictwo „Edytor”.
Kwieciński, Z. (2000). Edukacja wobec wyzwań demokracji. W: idem, Tropy – Ślady – Próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza (s. 66-83). Poznań – Olsztyn: Wydawnictwo „Edytor”.
Kwieciński, Z. (2002). Nieuniknione? Funkcje alfabetyzacji w dorosłości. Toruń – Olsztyn: Wydawnictwo UMK.
Kwieciński, Z. (2003). Przedmowa. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (s. 9-15). Warszawa: PWN.
Leppert, R., Melosik, Z., Wojtasik, B. (red.), (2005). Młodzież wobec niegościnnej przyszłości. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Rubacha K. (2003). Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin. W: Z.
Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki (s. 18-33). Warszawa: PWN.
Sośnicki, K. (1973). Teoria środków wychowania. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Szafraniec, K. (1990). Człowiek wobec zmian społecznych. Warszawa: PWN.
Witkowski, L. (1995). Podmiot jako humanistyczne wyzwanie dla pedagogiki. W: J.Rutkowiak (red.), Odmiany myślenia o edukacji (s. 141-153). Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
Witkowski, L. (2007a). Pedagogika i filozofia. Uwagi w trosce o kształcenie... nauczycieli. W: idem, Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Studia, eseje, szkice (s. 69-89). Warszawa: IBE.
Witkowski, L. (2007b). Edukacja jako ekran kultury. W: idem, Edukacja i humanistyka. Nowe (kon)teksty dla nowoczesnych nauczycieli (s. 13-19). Warszawa: IBE.
Zamiara, K. (2011). Droga twórcza Jerzego Kmity jako sekwencja przesunięć problemowych. „Filo-Sofija”, nr 12, s. 1-19. | pl_PL |