Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6546
Tytuł: Uwagi o niewspółmierności w badaniach pedagogicznych
Autor: Śleziński, Krzysztof
Słowa kluczowe: methodology; paradigm; incommensurability; theory
Data wydania: 2018
Źródło: Przegląd Badań Edukacyjnych, nr 26 (1/2018), s. 159-172
Abstrakt: There are numerous areas in pedagogical research where incommensurability can occur. It can be the source of many mistakes in the formulation of conclusions coming from the research conducted. The paper discusses some categories of incommensurability, such as epistemological, methodological, social and linguistic ones. Pedagogical investigations are at risk of facing the above-listed categories of incommensurability. In such a case, a pedagogue should be constantly aware of these categories and of their possible occurrence.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6546
DOI: 10.12775/PBE.2018.009
ISSN: 1895-4308
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Slezinski_Uwagi_o_niewspolmiernosci_w_badaniach_pedagogicznych.pdf639,54 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons