Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6866
Tytuł: Grounded theory and its application in studies on disabled students' reality
Autor: Bełza, Magdalena
Janku, Katerina
Słowa kluczowe: teoria ugruntowana; student niepełnosprawny; trudności
Data wydania: 2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: Z. Gajdzica, M. Bełza, D. Prysak (red.), "Wybrane zagadnienia metodologii i metodyki badań w obszarze niepełnosprawności i codzienności osób z niepełnosprawnością". (S. 109-119). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych, t. 23;
Abstrakt: W artykule zwrócono uwagę na możliwości i trudności, jakie mogą wystąpić w stosowaniu metodologii strategii teorii ugruntowanej w badaniu studentów niepełnosprawnych. Opisano główne założenia teorii ugruntowanej oraz skupiono się na wybranych aspektach projektowania i prowadzenia badań zgodnie z teorią ugruntowaną – określeniu obszaru i celu badań, wyborze strategii, przedzałożeniowości, dylemacie początku, strachu przed zakończeniem nasycania pola, budowaniu i ugruntowywaniu teorii. Trudności, jakie pojawiają się w związku z tymi elementami teorii ugruntowanej, starano się odnieść do badań studentów niepełnosprawnych oraz rozwiązań proponowanych w literaturze przedmiotu.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6866
ISSN: 2391-9973
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Belza_Grounded_theory_and_its_application.pdf271,26 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons