http://hdl.handle.net/20.500.12128/6866
Tytuł: | Grounded theory and its application in studies on disabled students' reality |
Autor: | Bełza, Magdalena Janku, Katerina |
Słowa kluczowe: | teoria ugruntowana; student niepełnosprawny; trudności |
Data wydania: | 2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | Z. Gajdzica, M. Bełza, D. Prysak (red.), "Wybrane zagadnienia metodologii i metodyki badań w obszarze niepełnosprawności i codzienności osób z niepełnosprawnością". (S. 109-119). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Nr Serii/Raportu: | Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych, t. 23; |
Abstrakt: | W artykule zwrócono uwagę na możliwości i trudności, jakie mogą wystąpić w stosowaniu metodologii strategii teorii ugruntowanej w badaniu studentów niepełnosprawnych. Opisano główne założenia teorii ugruntowanej oraz skupiono się na wybranych aspektach projektowania i prowadzenia badań zgodnie z teorią ugruntowaną – określeniu obszaru i celu badań, wyborze strategii, przedzałożeniowości, dylemacie początku, strachu przed zakończeniem nasycania pola, budowaniu i ugruntowywaniu teorii. Trudności, jakie pojawiają się w związku z tymi elementami teorii ugruntowanej, starano się odnieść do badań studentów niepełnosprawnych oraz rozwiązań proponowanych w literaturze przedmiotu. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/6866 |
ISSN: | 2391-9973 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Belza_Grounded_theory_and_its_application.pdf | 271,26 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons