Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6905
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWójcik-Dudek, Małgorzata-
dc.date.accessioned2018-10-26T07:01:20Z-
dc.date.available2018-10-26T07:01:20Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationZ Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 25 (2016), s. 11-22pl_PL
dc.identifier.issn0208-5011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/6905-
dc.description.abstractThe article is an attempt at presenting school space as the site of agon of sorts, where not only a duel for a student, but equally frequently, a fight with the student is taking place. Based on realisations of a school theme in children’s and youth literature, the author argues that a school spatial project is correlated with educational ideas being currently in operation in the institution. Democratisation of space, as seen in Akademia pana Kleksa or stories about Pippi, created by original and unconventional actions of teachers and students helps pupils achieve the freedom of thought — the superior aim of education.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjecteducationpl_PL
dc.subjectschool architecturepl_PL
dc.subjectschool topographypl_PL
dc.titleSzkoły szczęśliwe - architektura edukacjipl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wojcik_Dudek_Szkoly_szczesliwe.pdf429,57 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons