Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6912
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJagodzińska, Diana-
dc.contributor.authorPakura, Monika-
dc.date.accessioned2018-10-26T09:26:26Z-
dc.date.available2018-10-26T09:26:26Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationZ Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 25 (2016), s.61-78pl_PL
dc.identifier.issn0208-5011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/6912-
dc.description.abstractThe article deals with the normative basis and social stereotypes concerning multicultural education. The authors give an analysis of legal acts pertaining to the Romani minority and confront the assumed postulated state of affairs with the actual conduct of students at school studied by means of surveys. The results lead to the presentation of the educational determinants in a bicultural school and provide an answer to the question if a complete tolerance toward ethnic minorities is possible on the part of Polish children. The final part offers proposals to be implemented at school and aimed at bettering Romanis’ conditions in school practice and their image in the society.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectethnic minoritiespl_PL
dc.subjectRomani childpl_PL
dc.subjectmulticultural educationpl_PL
dc.subjectPolish schoolpl_PL
dc.subjecttolerancepl_PL
dc.titleDziecko romskie - członek społeczeństwa, uczeń, obywatel : mniejszości etniczne w prawie i badaniach ankietowychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Jagodzinska_Dziecko_romskie_czlonek_spoleczenstwa.pdf512,31 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons