Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6913
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSadzikowska, Lucyna-
dc.date.accessioned2018-10-26T09:48:58Z-
dc.date.available2018-10-26T09:48:58Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationZ Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 25 (2016), s.79-100pl_PL
dc.identifier.issn0208-5011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/6913-
dc.description.abstractGustaw Morcinek’s novel Siedem zegarków kopidoła Joachima Rybki is for him a sort of literary examination of conscience. In school practice, it can also be viewed as a road to a better cognition and understanding by a student of his/her surrounding reality. Reflection on the Silesian writer’s text may become a perfect means to make students aware of the universal nature of some issues and values. In Joachim Rybka’s closet, the clocks measure time giving a pretext for taking a trip down memory lane and recollecting adventures and characters possessing wordly wisdom. A S ilesian ditch‑digger is a distanced man and very candid. His long and well‑lived life gives him the right and privilege to have this attitude. He sees things that others do not want to notice.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectliterary examination of consciencepl_PL
dc.subjectPolish studies educationpl_PL
dc.subjectself‑discoverypl_PL
dc.subjecteducation for valuespl_PL
dc.titleSiedem zegarków kopidoła Joachima Rybki - pisarski rachunek sumienia na lekcjach języka polskiego w liceumpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sadzikowska_Siedem_zegarkow_kopidola.pdf490,66 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons