Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6981
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCzempka-Wewióra, Maria-
dc.contributor.authorGraboń, Karolina-
dc.date.accessioned2018-11-07T08:15:00Z-
dc.date.available2018-11-07T08:15:00Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citation"Postscriptum Polonistyczne" Nr 1 (2017), s. 147-161pl_PL
dc.identifier.issn1898-1593-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/6981-
dc.description.abstractThe article describes how to use the competence of a speech therapist in teaching Polish as a foreign language (especially at the early stage of the glottodidactic process). Teaching pronunciation is an integral element of teaching Polish as a foreign language and according to the authors of the article, it can be more effective if the following issues are taken into consideration: diagnosis of speech disorders (including efficiency of speech organs and phonemic hearing) and an efficient therapy. Such an approach is advised in the case of students: 1. who have no biological deficits, however have problems learning correct pronunciation; 2. who have speech defects; or 3. whose pronunciation in a learnt language is influenced by speech therapy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectdiagnosis of speech disorderpl_PL
dc.subjectpronunciationpl_PL
dc.subjectteaching Polish as a foreign languagepl_PL
dc.titleDiagnoza i postępowanie logopedyczne w nauczaniu języka polskiego jako obcegopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalPostscriptum Polonistycznepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Czempka_Wiewiora_diagnoza_i_postepowanie_logopedyczne.pdf501,54 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons