dc.description.references | Aronowitz S., Giroux H. (1985): Education Under Siege: The Conservative,
Liberal, and Radical Debate Over Schooling. Routledge & Kegan Paul, London
Aronowitz S. Giroux H. (1991): Postmodern Education: Politics, Culture, and
Social Criticism. University of Minnesota Press, Minneapolis-London
Czerepaniak-Walczak M. (2006): Pedagogika emancypacyjna. Rozwój
krytycznej samoświadomości człowieka. GWP, Gdańsk
Evans B., Giroux H. (2015): Disposable Futures: The Seduction of Violence in
the Age of Spectacle. City Lights Books, San Francisco
Foucault M. (1982): Afterword: The Subject and Power. W: P. Dreyfus, P.
Rabinow (eds.): Michel Foucault: Beyond Structuralism and Hermeneutics.
With an Afterword and Interview by Michel Foucault. The University of
Chicago Press, Chicago
Giroux H., Simon R. (1989): Popular Culture as a Pedagogy of Pleasure and
Meaning. W: H. A. Giroux, R. Simon (eds.): Popular Culture: Schooling and
Everyday Life. Bergin & Garvey, Granby
Giroux H. (1981): Ideology, Culture, and the Process of Schooling. Temple
University Press, Philadelphia
Giroux H. (1983): Theory and Resistance in Education: A Pedagogy for the
Opposition. Bergin & Garvey. New York
Giroux H. (1988): Teachers as Intellectuals: Toward a Critical Pedagogy of
Learning. Bergin & Garvey, Westport
Giroux H. (1994): Disturbing Pleasures: Learning Popular Culture. Routledge,
14
New York.York- London.
Giroux H. (1998): Channel Surfing: Race, The Media, and the Destruction of
Today’s Youth. Wyd. 2. St Martin’s Press, New York
Giroux H. (1999): The Mouse that Roared. Disney and the End of Innocence.
Rowman & Littlefield Publishers, Inc., Boston-Oxford
Giroux H. (2000): Stealing Innocence: Corporate Culture’s War on Children.
Palgrave, New York
Giroux H. (2003a): Public Spaces, Private Lives: Democracy Beyond 9/11.
Rowman & Littlefield Publishing Group, Lanham-Oxford.
Giroux H. (2003b). The Abandoned Generation: Democracy Beyond the Culture
of Fear. Palgrave Macmillan, New York
Giroux H. (2004a): Cultural Studies, Public Pedagogy, and the Responsibility of
Intellectuals. „Communication and Critical/Cultural Studies”, 1
Giroux H., Searls-Giroux S. (2004b): Take Back Higher Education. Race,
Youth, and the Crisis of Democracy in the Post-Civil Rights Era. Palgrave
Macmillan, New York
Giroux H. (2004c): Terror of Neoliberalism: Authoritarianism and the Eclipse
of Democracy. Paradigm Publishers, Boulder
Giroux H. (2005a): Border Crossings: Cultural Workers and the Politics of
Education. Wyd. 2. Routlede - Taylor & Francis Group, New York
Giroux H. (2005b): Schooling and the Struggle for Public Life. Democracy’s
Promise and Education’s Challenge. Wyd. 2. Paradigm Publishers, Boulder
Giroux H. (2005c): Against the New Authoritarianism: Politics After Abu
Ghraib. Arbeiter Ring Publishing, Winnipeg
Giroux H. (2006): America on the Edge: Henry Giroux on Politics, Culture, and
Education. Palgrave Macmillan, New York
Giroux H. (2009): Youth in a Suspect Society: Democracy or Disposability?.
Palgrave Macmillan, New York
Giroux H. (2011a): Zombie Politics and Culture in the Age of Casino
Capitalism. Peter Lang Publishing, Inc., New York
Giroux H. (2011b): Critical Pedagogy in Dark Times. W: idem, On Critical
Pedagogy. Continuum International Publishing Group, New York
Giroux H. (2012): Disposable Youth: Racialized Memories and the Culture of
Cruelty. Routledge, New York
Giroux H. (2014a): The Violence of Organized Forgetting: Thinking Beyond
America’s Disimagination Machine. City Light Books, San Francisco
Giroux H. (2014b): Neoliberalism’s War on Higher Education. Haymarket
Books, Chicago
Kellner D. (1995): Media Culture: Cultural Studies, Identity, and Politics
Between the Modern and the Postmodern. Routledge, London.Kruszelnicki W. (2012): Zwrot refleksyjny w antropologii kulturowej. Wyd.
Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław
Kwieciński Z. (1990): Dynamika funkcjonowania szkoły. Studium empiryczne z
socjologii edukacji. IRWiR PAN, Warszawa
Kwieciński Z. (1992): Socjopatologia edukacji. Wyd. „Edytor”, Warszawa-
Toruń
Kwieciński Z. (2000): Edukacja wobec wyzwań demokracji. W: Z. Kwieciński:
Tropy - Ślady - Próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza. Wyd. „Edytor”,
Poznań-Olsztyn
Kwieciński Z. (2002): Nieuniknione? Funkcje alfabetyzacji w dorosłości. Wyd.
UMK, Toruń-Olsztyn
Kwieciński Z. (2003): Przedmowa. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.):
Pedagogika. Podręcznik akademicki. PWN, Warszawa
Leppert R., Melosik Z., Wojtasik B. (red.) (2005): Młodzież wobec niegościnnej
przyszłości. Wyd. Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław
Rubacha K. (2003): Edukacja jako przedmiot pedagogiki i jej subdyscyplin. W:
Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.): Pedagogika. Podręcznik akademicki. PWN,
Warszawa
Sośnicki K. (1973): Teoria środków wychowania. Nasza Księgarnia, Warszawa
Szafraniec K. (1990). Człowiek wobec zmian społecznych. PWN, Warszawa
Witkowski L. (1995): Podmiot jako humanistyczne wyzwanie dla pedagogiki.
W: J. Rutkowiak (red.): Odmiany myślenia o edukacji. Oficyna Wydawnicza
IMPULS, Kraków
Witkowski L. (2007a): Pedagogika i filozofia. Uwagi w trosce o kształcenie...
nauczycieli. W: L. Witkowski: Między pedagogiką, filozofią i kulturą. Studia,
eseje, szkice. IBE, Warszawa
Witkowski L. (2007b): Edukacja jako ekran kultury. W: L. Witkowski:
Edukacja i humanistyka. Nowe (kon)teksty dla nowoczesnych nauczycieli. IBE,
Warszawa
Zamiara K. (2011): Droga twórcza Jerzego Kmity jako sekwencja przesunięć
problemowych. „Filo-Sofija”, 12. | pl_PL |