DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gnat, Tomasz | - |
dc.date.accessioned | 2018-12-05T13:29:48Z | - |
dc.date.available | 2018-12-05T13:29:48Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Er(r)go, Nr 35, [z.] 2 (2017), s. 57-74 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1508-6305 | - |
dc.identifier.issn | 2544-3186 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7325 | - |
dc.description.abstract | "Przedstawiona tu dyskusja skupia się więc na roli, racji bytu i interpretacjach
pojęcia kanonu w rozrywce interaktywnej. Kanon będzie w niniejszej pracy
postrzegany z dwóch perspektyw. W pierwszej części, autor interpretuje kanon
jako fundament ideologiczny i bada wpływ takiej struktury na problematykę
zachowania dóbr kultury cyfrowej. W części drugiej, autor przyjrzy się kanonowi
z perspektywy mechanicznej, jako nadrzędnej strukturze narracyjnej. Ta dyskusja
koncentruje się na analizie prób pogodzenia sztywnych ram wyznaczonych przez
kanon z koniecznością wprowadzenia interakcji, charakterystycznej dla omawianego
medium. Ważnym jest, by zaznaczyć, że autor nie podejmuje się tutaj
obrony konieczności istnienia kanonu gier, ale też nie nawołuje do zaprzestania
prób jego formowania. Wnioski płynące z przedstawionych tu rozważań mają
raczej na celu zwrócenie uwagi na specyfikę medium rozrywki interaktywnej
i być może będą mogły przyczynić się do lepszego zrozumienia tematyki kanonu
w szerszej perspektywie dóbr kultury współczesnej". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | rozrywka interaktywna | pl_PL |
dc.subject | kanon gier komputerowych | pl_PL |
dc.title | Kanon - ideologia i mechanika : problematyka kanonu w rozrywce interaktywnej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|