Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7507
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDziadzia, Bogusław-
dc.date.accessioned2018-12-18T12:07:51Z-
dc.date.available2018-12-18T12:07:51Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationCieszyński Almanach Pedagogiczny, T. 5 (2018), s. 87-94pl_PL
dc.identifier.issn0208-6336-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/7507-
dc.description.abstractThe social nature of the Internet poses a significant challenge for creating an informed and responsible process of educating children and youngsters. The active involvement and the presence of young people in social networking environments cannot be treated as a separate part of reality. For a generation brought up in a constant relationship with the new media, there is no clear division into a social life inside the media and outside it. Both those spheres constitute a common basis for socialization. The demands for the control and selection of the content that a young person may encounter are thus unjustified, as the same, regardless of the means of prevention applied, are accessible to young people anyway. The cultural situation requires suiting educational processes to the situation where life, experienced through the media, becomes one with the commonplace reality as a common ground of dailiness.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectchildpl_PL
dc.subjectyoungsterspl_PL
dc.subjectsocial networking environmentspl_PL
dc.subjectmediapl_PL
dc.titleDzieci i młodzież Kultury 2.0pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalCieszyński Almanach Pedagogicznypl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Dziadzia_Dzieci_i_mlodziez_Kultury_2.0.pdf301,81 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons