Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7648
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorŁuc, Izabela-
dc.date.accessioned2019-01-08T08:54:11Z-
dc.date.available2019-01-08T08:54:11Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationRoczniki Humanistyczne, T. 66, z. 6 (2018), s. 75-91pl_PL
dc.identifier.issn2544-5200-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/7648-
dc.description.abstractThis article is an attempt to reconstruct the semantic innovations created in opposition to the conventional picture of the world which is expressed in advertising creations of the redefinitions of the beauty concept. The paper includes a description of inner relations between the segmental relationships (connotations) which happen between the lexeme beauty and other linguistic units (nominal clauses), which evoke a specified type of associations (meanings) and show commercial ways of evaluation of concepts which can exist by the use of various communication and linguistic strategies. In order to describe this issue a theory of semantic fields and the selected elements of the interpretative frames concept together with appropriate methodology were applied.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectreklamapl_PL
dc.subjectteoria pól semantycznychpl_PL
dc.subjectocenapl_PL
dc.subjectredefinicjapl_PL
dc.subjectpięknopl_PL
dc.subjectrama interpretacyjnapl_PL
dc.titleReklamowe wartościowanie na przykładzie redefinicji leksemu pięknopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalRoczniki Humanistycznepl_PL
dc.identifier.doi10.18290/rh.2018.66.6-5-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luc_Reklamowe_wartosciowanie_na_przykladzie_redefinicji.pdf462,63 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons