Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7746
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorOrzeł, Barbara-
dc.date.accessioned2019-01-10T14:23:59Z-
dc.date.available2019-01-10T14:23:59Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationAnthropos, Nr 27 (2018), s. 102-110pl_PL
dc.identifier.issn1730-9549-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/7746-
dc.description.abstractThe main aim of this article is to determine the influence of the Moore's Law on the field of consumption. The first part concentrates on the definition and perception of the speed in philosophy and culture (according to Paul Virilio, Jacques Derrida and Leszek Kołakowski). Afterwards the author considers the nature of the Moore's Law and its consequences (for example: the Post-PC Era, the new communication behaviors). The foregoing discussion has attempt to present the conception of "the slowdown" and the possibility to enable sustainable consumer habits (slow foods, slow jobs, slow fashion). Keywords:pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectkulturapl_PL
dc.subjectszybkośćpl_PL
dc.titleSzybko, szybciej... o "prędkości" konsumpcji w świetle prawa Moore'apl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalAnthropospl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Orzel_Szybko_szybciej.pdf681,79 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons