DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Przybyła-Basista, Hanna | - |
dc.contributor.author | Kołodziej-Zaleska, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2019-01-14T14:21:07Z | - |
dc.date.available | 2019-01-14T14:21:07Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, Z. 123 (2018), s. 443-460 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1641-3466 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7770 | - |
dc.description.abstract | Dane z wielu krajów dowodzą, że w ostatnich latach znacząco wzrósł odsetek dzieci i nastolatków które korzystają z Internetu nawet codziennie. Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój dzieci rodzi wiele nadziei, ale też obaw i dylematów stawiając przed rodzicami nowe wyzwania. Celem niniejszego wystąpienia jest przegląd wybranych koncepcji teoretycznych i wyników badań własnych nad kontrolowaniem przez rodziców aktywności internetowej dzieci. W badaniach poszukiwano odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: (1) czy istnieją statystycznie istotne różnice w zakresie monitoringu aktywności internetowej pomiędzy rodzicami dzieci rzadko oraz często korzystających z Internetu oraz (2) która ze zmiennych: poczucie bliskości w rodzinie oraz postawy rodziców wobec Internetu ma większy wpływ na poziom monitoringu aktywności internetowej dzieci (w grupie rodziców dzieci stosunkowo rzadko oraz codziennie korzystających z Internetu). W badaniach uczestniczyło 161 rodziców (20 ojców i 141 matek) dzieci w wieku od 7 do 12 lat. Wyniki badań wskazały, że rodzice, których dzieci korzystają z komputera rzadziej, silniej monitorują aktywność internetową dzieci oraz bardziej orientują się w celach, do jakich dzieci wykorzystują Internet, w porównaniu z rodzicami, których dzieci codzienne surfują w sieci. Ponadto, w grupie rodziców dzieci rzadko korzystających z Internetu najistotniejszym predyktorem monitoringu było poczucie bliskości w rodzinie, zaś w grupie rodziców dzieci często korzystających z Internetu najsilniejszymi predyktorami monitoringu były: percepcja korzyści z Internetu oraz percepcja Internetu jako zagrożenia (poczucie bliskości w rodzinie nie miało tu istotnego znaczenia). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Internet | pl_PL |
dc.subject | monitoring rodzicielski | pl_PL |
dc.subject | dzieci | pl_PL |
dc.subject | zagrożenia | pl_PL |
dc.title | Fascynacja dzieci internetem a rodzicielski monitoring ich aktywności online | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|