Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7794
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNiesporek-Szamburska, Bernadeta-
dc.date.accessioned2019-01-15T12:49:22Z-
dc.date.available2019-01-15T12:49:22Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPostscriptum Polonistyczne, Nr 2 (2018), s. 101-119pl_PL
dc.identifier.issn1898-1593-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/7794-
dc.description.abstractThe article author presents the methods of developing text-creating competence of students in a Polish diaspora. The article begins with a short presentation of discourse specificity in Polish diaspora teaching. The author also defines such notions as text competence and text-creating competence and explains their specific position in teaching bilingual students for whom Polish is an inherited language. The author refers to Cumming’s theory of two levels of language competence. Next, she discusses creativity and games as important elements supporting education and developing text-creating skills. The article concludes with several examples of exercises for students.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjecttext-creating competencepl_PL
dc.subjectinherited languagepl_PL
dc.subjectlevels of language proficiency (Cummins’ theory)pl_PL
dc.subjectplaying with textspl_PL
dc.titleKompetencja tekstotwórcza w języku odziedziczonym, czyli o kreacji i zabawie w procesie tworzenia tekstówpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalPostscriptum Polonistycznepl_PL
dc.identifier.doi10.31261/PS_P.2018.22.07-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niesporek_Szamburska_Kompetencja_tekstotworcza_w_jezyku_odziedziczonym.pdf495,97 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons