Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7795
Tytuł: Tematyka Zagłady na lekcjach polskiego - szansa budowania otwartości
Autor: Jaskółowa, Ewa
Słowa kluczowe: Ida Fink’s The Journey; the Holocaust; ghetto; forced labour in Germany; Jews
Data wydania: 2018
Źródło: Postscriptum Polonistyczne, Nr 2 (2018), s. 239-251
Abstrakt: The article author claims that Ida Fink’s The Journey can help attract young readers’ attention to the traumatic experiences of Jews during World War II. The analysis of the events described in the novel and, above all, the behaviour of the main character and the narrator, helps to create an understanding and empathic attitude towards the suffering of others. The article author claims that reading texts written by people who survived the Holocaust can initiate reflection that condemns racist and xenophobic behaviour and statements.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7795
DOI: 10.31261/PS_P.2018.22.15
ISSN: 1898-1593
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Jaskolowa_Tematyka_Zaglady_na_lekcjach_polskiego.pdf448,28 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons