Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/7795
Tytuł: | Tematyka Zagłady na lekcjach polskiego - szansa budowania otwartości |
Autor: | Jaskółowa, Ewa |
Słowa kluczowe: | Ida Fink’s The Journey; the Holocaust; ghetto; forced labour in Germany; Jews |
Data wydania: | 2018 |
Źródło: | Postscriptum Polonistyczne, Nr 2 (2018), s. 239-251 |
Abstrakt: | The article author claims that Ida Fink’s The Journey can help attract young
readers’ attention to the traumatic experiences of Jews during World War II. The analysis
of the events described in the novel and, above all, the behaviour of the main
character and the narrator, helps to create an understanding and empathic attitude towards
the suffering of others. The article author claims that reading texts written by
people who survived the Holocaust can initiate reflection that condemns racist and
xenophobic behaviour and statements. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7795 |
DOI: | 10.31261/PS_P.2018.22.15 |
ISSN: | 1898-1593 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons