Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7977
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMarek, Elżbieta-
dc.date.accessioned2019-01-25T12:37:40Z-
dc.date.available2019-01-25T12:37:40Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationCieszyński Almanach Pedagogiczny, Nr 4 (2018), s. 41-61pl_PL
dc.identifier.issn0208-6336-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/7977-
dc.description.abstractThe presented text covers the changes Poland underwent in teachers’ training in the second half of the 20th century. This topic is particularly important given the reform which is currently being carried out in higher education, for some experiments of that period may serve as a kind of inspiration or warning for the present‑ day reformist endeavours. The dominant feature of teacher training in the years 1945–1989 was continual transformation encompassing all forms of education: from the lowest form of training to master studies. In this article there will be formulated some conceptions of teacher training characteristic of the four distinct stages singled out, with special attention paid to organizational and curricular changes and their political motivation.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectteacher trainingpl_PL
dc.subjectforms of educationpl_PL
dc.subjecteducation reform in Polandpl_PL
dc.subject1945–1989pl_PL
dc.subjecthigher education curriculapl_PL
dc.titleKształcenie nauczycieli klas początkowych w Polskiej Rzeczpospolitej Ludowejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalCieszyński Almanach Pedagogicznypl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Marek_Ksztalcenie_nauczycieli_klas_poczatkowych.pdf406,19 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons