DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Juszczyk, Stanisław | - |
dc.contributor.author | Kim, Yong Deog | - |
dc.date.accessioned | 2019-01-28T14:01:48Z | - |
dc.date.available | 2019-01-28T14:01:48Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Athenaeum, Vol. 56 (2017), s. 97-110 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1505-2192 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8006 | - |
dc.description.abstract | Sokrates i Konfucjusz stanowią o fundamentach
odpowiednio zachodniej i wschodniej cywilizacji
i reprezentują bardzo różne wartości kulturowe
oraz tradycje edukacyjne. Obaj filozofowie żyli
około IV–V wieku przed naszą erą, lecz w bardzo
różnych środowiskach społecznych i kulturowych.
Różne czynniki kulturowe i społeczne
w starożytnej Grecji i Chinach doprowadziły
do różnych poglądów Sokratesa i Konfucjusza
na uczenie się. Ich filozofie edukacji zostały
poddane dyskusji na bazie celów edukacji, zawartości
merytorycznej, procesu nauczania i natury
współczesnej edukacji. W opisanych badaniach
użyto metodę hermeneutyczną, zwaną inaczej
interpretacją tekstów literackich (tutaj naukowych),
z tego powodu badania mają charakter
interdyscyplinarny i dotyczą cech współczesnej
edukacji w obu kulturach. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Sokrates | pl_PL |
dc.subject | Konfucjusz | pl_PL |
dc.subject | kultura | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | uczenie się | pl_PL |
dc.subject | kraje zachodnie | pl_PL |
dc.subject | kraje azjatyckie | pl_PL |
dc.title | Confucian Thought Affecting Education in South-East Asian Countries vs. Socratic Education Philosophy in Western Countries | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Appears in Collections: | Artykuły (WNS)
|