Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8006
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJuszczyk, Stanisław-
dc.contributor.authorKim, Yong Deog-
dc.date.accessioned2019-01-28T14:01:48Z-
dc.date.available2019-01-28T14:01:48Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationAthenaeum, Vol. 56 (2017), s. 97-110pl_PL
dc.identifier.issn1505-2192-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/8006-
dc.description.abstractSokrates i Konfucjusz stanowią o fundamentach odpowiednio zachodniej i wschodniej cywilizacji i reprezentują bardzo różne wartości kulturowe oraz tradycje edukacyjne. Obaj filozofowie żyli około IV–V wieku przed naszą erą, lecz w bardzo różnych środowiskach społecznych i kulturowych. Różne czynniki kulturowe i społeczne w starożytnej Grecji i Chinach doprowadziły do różnych poglądów Sokratesa i Konfucjusza na uczenie się. Ich filozofie edukacji zostały poddane dyskusji na bazie celów edukacji, zawartości merytorycznej, procesu nauczania i natury współczesnej edukacji. W opisanych badaniach użyto metodę hermeneutyczną, zwaną inaczej interpretacją tekstów literackich (tutaj naukowych), z tego powodu badania mają charakter interdyscyplinarny i dotyczą cech współczesnej edukacji w obu kulturach.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectSokratespl_PL
dc.subjectKonfucjuszpl_PL
dc.subjectkulturapl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectuczenie siępl_PL
dc.subjectkraje zachodniepl_PL
dc.subjectkraje azjatyckiepl_PL
dc.titleConfucian Thought Affecting Education in South-East Asian Countries vs. Socratic Education Philosophy in Western Countriespl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Juszczyk_Confucian_Thought_Affecting.pdf427,83 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons