Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8024
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLimański, Andrzej-
dc.contributor.authorDrabik, Ireneusz-
dc.date.accessioned2019-01-29T11:53:27Z-
dc.date.available2019-01-29T11:53:27Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationZeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, z. 93 (2016), s. 323-331pl_PL
dc.identifier.issn1641-3466-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/8024-
dc.description.abstractAlthough the internationalization of enterprises is a common phenomenon nowadays, there are diverse factors that motivate corporations to globalize their operations, and divergent strategies rendering acting and competing in international markets possible. The article outlines a typology of internationalization strategies with specific respect to such criteria as time and range of business operations taking place in international markets and the sheer scope of applied internationalization processes. Basic strategies of internationalization as well as determinants of their implementation are also characterized.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectstrategypl_PL
dc.subjectinternationalization of enterprisepl_PL
dc.subjectinternational managementpl_PL
dc.subjectstrategiapl_PL
dc.subjectinternacjonalizacja przedsiębiorstwapl_PL
dc.subjectzarządzanie międzynarodowepl_PL
dc.titleTypologia strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalZeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzaniepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Limanski_Drabik_typologia_strategii_internacjonalizacji.pdf330,71 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons